איך לבחור בית השקעות? המדריך לשנת 2024

איך לבחור בית השקעות?

כאשר באים לבחור בית השקעות בעודנו משוחחים את נציגי בית ההשקעות כולם יגידו לנו כמה הם טובים ומנוסים, כמה מחלקת המחקר שלהם מפותחת, כמה הם מנוסים ומיומנים, כמה התשואות שלהם הכי גבוהות וכו'. אז איך בכל זאת נוכל לבחור מבין בתי ההשקעות הקיימים? אילו פרמטרים אנו רוצים לבחון? איך לוודא שאנו מקבלים את השירות הטוב ביותר? בואו ונבחן את האפשרויות.

טיפים לבחירת בית השקעות:

  • יציבות – חשוב לבחור בבית השקעות שיש לו ניסיון רב בניהול תיקי השקעות. בדקו את הוותק של בית ההשקעות, היקף הנכסים שהוא מנהל, מהי רמת הביצועים הכללית של ההשקעות דרכם, לוודא שאין לבית ההשקעות או בעליו חובות, בדקו מידע על בית ההשקעות באינטרנט והאם הוא מומלץ ועוד.
  • לבקש לראות תיקי השקעות שמנהל תיקי ההשקעות שמשוחח אתכם ניהל לאורך השנים. אתם רוצים לבדוק תיקים שהוא ניהל לאורך שנים, כולל בתקופה של משבר כלכלי. בדקו האם הוא עשוי להתחשב בצרכי הלקוח או שהוא בונה את ההצעה בהתאם לצרכים שלו ומידותיו ללא התחשבות בכם.
  • בדקו זמינות – האם מנהל התיק שלכם זמין עבורכם? באילו דרכי התקשרות? כמה מהר הוא עונה? האם אתם מרגישים בנוח לשאול שאלות? עד כמה המענה שאתם מקבלים הוא אדיב וסבלני?
  • נוהל בדיקות תקופתיות – חשוב שמנהל תיק ההשקעות יהיה כל הזמן עם היד על הדופק. כאשר יש שינויים בעולם אלה עשויים להשפיע גם על התיק שלכם. בדקו שיש נוהל של בדיקות תקופתיות, ביצוע שינויים והתאמות של תיק ההשקעות לפי שינויים ברמות הסיכון, נזילות ועוד.
  • דיווח – בדקו כל כמה זמן בית ההשקעות משוחח אתכם מיוזמתו ומדווח לכם מה קורה בתיק ההשקעות שלכם. כיצד ניתן לקבל את הדוח ובאיזו תדירות. האם יש איש קשר לדבר אתו בנוגע לדיווחים? בתי השקעות מתקדמים השקיעו באתר אינטרנט עם מערכת מסודרת שבה הלקוחות של החברה יוכלו להיכנס לאתר ולהתעדכן בזמן אמת מה קורה עם תיק ההשקעות שלהם.
  • עלויות – כדאי לבדוק את העלויות של החברה. כמה דמי ניהול הם גובים, מהם דמי השמירה, עמלות קניה ומכירה. בדקו את העלויות השונות ואל תחששו לנהל משא ומתן על המחיר וגובה הריבית ודמי הניהול.
  • הטבות מיסוי – בחלק ממכשירי ההשקעה השונים יש הטבות מס הניתנות ללקוחות מסוימים בהתאם למכשיר ההשקעה, לרפורמות שונות וכן לסטטוס הלקוח. בדקו אם מגיעות לכם הטבות כלשהן ואם אפשר להתאים את תיק ההשקעות שלכם בהתאם להטבות שכאלה.

איך לבחור בית השקעות?

לסיכום; בחירת בית השקעות היא לא משהו שאתם רוצים להקל בו ראש. בחירה לא נכונה עשויה לקבור את הכסף שלכם להרבה זמן, להיגרר לתביעות משפטיות והפסדים כלכליים רבים. חשוב לבחור בבית השקעות מוכר, אמין ויציב מאוד מבחינה כלכלית ומקצועית. בתי השקעות שאתם יכולים שכדאי להשקיע דרכם ויש לכם הרבה המלצות.