השקעות לטווח קצר

אפשרויות השקעה לטווח קצר

כאשר אי ודאות מוחלטת עופפת את שוק ההון המשקיעים מחפשים דרכים לשמור על הערך של הכסף, להימנע מהפסדים ואולי אפילו לנסות להרוויח באמצעות השקעות לטווח קצר. בעוד שוק ההון ידוע כאפשרות השקעה הטובה ביותר לטווח הארוך, לעתים כדי לשמור על הכסף שלנו נצטרך להעביר את הכסף למכשירי השקעה סולידיים יותר ולטווח קצר.

מהם השקעות לטווח קצר?

השקעות לטווח קצר אלו השקעות שבהן אנו מחפשים דרכים סולידיות יותר לשמור על הכסף שלנו או לחילופין להגדיל את הסיכון בשביל פוטנציאל תשואה גבוה יותר שיעזור לנו להחזיר את הכסף שהפסדנו קודם לכן. בתקופה של משברים וירידות מדדים זה אולי חכם יותר יהיה להשקיע בהשקעה לטווח קצר למשל. אילו אפשרויות קיימות לטווח הקצר? מה משתלם יותר? כמה להשקיע? זה כבר תלוי בכם אולם חשוב שתלמדו את האופציות העומדות בפניכם קצת יותר לעומק.

מלווה קצר מועד:

מק"מ הוא למעשה אגרת חוב שהממשלה מנפיקה בכל חודש למשך שנה אחת. ניתן לקנות ולמכור מק"מ, בדרך כלל בעלות הקרובה לשקל אחד לאיגרת ואף ליהנות מריבית סולידית לאורך זמן. כמו כן הקניה והמכירה של מק"מ כרוכה בעמלות כמובן אך אלה יהיו לרוב יותר נמוכות ממכשירי השקעה אחרים. מכיוון שהממשלה היא זו שעומדת מהאחורי ההנפקה הסיכוי שהיא לא תשלם לכם את הכסף שלכם היא נמוכה מאוד ולכן מדובר בהשקעה בסיכון נמוך. ככזו, גם הריבית על ההשקעה תהיה נמוכה ותצטרכו לשלם 15% מס רווח הון.

מסחר יומי:

אופציה נהדרת נוספת היא להשקיע בבורסה בטווח היומי. כלומר לנסות לזהות שינויי מדדים במהלך היום ולפיכך לבצע רכישה ומכירה מהירה של את המניירות בהתאם לשינויים והתנודות. את התנודות מנסים לחזות באמצעות כלים ותוכנות מיוחדות ויקרות הפועלות לטובת חיזוי זה ומבצעות חישובים טכניים שונים כדי להציג לנו את צפי העליות והירידות במניות במהלך היום. קשה יותר לחזות עליות וירידות שכאלה מאשר על פני טווח ארוך יותר שכן בראייה לטווח ארוך פשוט בוחנים את אופן הפעילות של החברה והצפי שלה לצמוח בתקופה הקרובה. כאמור גם כאן קניה ומכירה של ניירות ערך תהיה כפופה לתשלום עמלות.

פיקדון שקלי:

אופציה נוספת היא לשים את הכסף שלנו בפיקדון שקלי בבנק (פק"מ – פיקדון קצר מועד). מדובר בפיקדון הפועל לטווח קצר של עד כמה שנים ומותאם אישית לצרכים שלכם. תוכלו לשים את הכסף בפיקדון עם ריבית נמוכה מאוד אך לפחות הכסף לא יאבד מערכו. כמו כן בתקופת הפיקדון לא תוכלו למשוך את הכסף ולכן קבעו תחנות יציאה אפשריות שיוכלו לשמש אתכם ולעזור לכם במידת הצורך.

קרנות נאמנות:

אפשרות נוספת היא להשקיע בקרנות נאמנות המאפשרות השקעה לטווח קצר של עד 3 חודשים בדרך כלל. קרנות אלו משקיעות בדרך כלל במק"מ, פיקדונות של בנקים, אגרות חוב והשקעות סולידיות אחרות עם סיכון נמוך.