השקעות בשוק ההון

השקעות בשוק ההון

אנשים רבים חוששים להיכנס להשקעות בשוק ההון כיוון שהם חושבים שאין להם שליטה על מה שקורה עם הכסף שלהם, שהם אינם מבינים יותר מה לעשות ושהם צריכים הרבה מאוד כסף כדי להשקיע אותו שם. ובכן חוסר ידע הוא משהו שעשוי להפחיד אותנו כאשר אנו נכנסים לתחום חדש אולם אינכם צריכים להבין בתחום מעבר למידע בסיסי אלא להשאיר את העבודה לאנשי מקצוע המתמחים בתחום ויכולים לנהל את הכסף וההשקעות שלכם בצורה הנכונה ביותר עבורכם. השקעות בשוק ההון יכולות להתחיל גם מסכומים קטנים ובמכשירי השקעה מסוימים תוכלו למשוך את הכסף שלכם בכל עת או להעביר אותו למכשיר השקעה אחר בקלות ובמהירות. כמו כן תוכלו להתחיל להשקיע החל מסכומים קטנים כך שלא צריך לחשוש לגבי הצורך בחיסכון גדול כדי להתחיל להשקיע.

כיצד זה עובד?

ישנם מכשירי השקעה מסוגים שונים שתכף נפרט עליהם מעט יותר. אתם בוחרים את מכשיר ההשקעה שתרצו להשקיע בו ואת רמת הסיכון שאתם רוצים עבור הכסף שלכם. בדרך כלל רמת סיכון גבוהה יותר עשויה להיות שווה גם פוטנציאל כלכלי גבוה יותר. מצד שני רמת סיכון נמוכה יותר טובה יותר בהתחלה כדי לתת לכסף שלכם לצמוח לאט ובהדרגה אך לפחות לא תסתכנו בהפסדים כלכליים. תוכלו להתחיל להשקיע אפילו 100 שקל בחודש או כמה מאות שקלים בחודש בהתאם ליכולת שלכם וזה ישמש כחיסכון שלכם עד שתמשכו את הכספים.

השקעות בשוק ההון

באילו מכשירי השקעה ניתן להשקיע?

  • קופת גמל להשקעה – אולי המכשיר הפופולרי ביותר בשנים האחרונות. מדובר במכשיר השקעה שבו ניתן להפקיד עד 71 אלף שקלים בשנה לכל בן משפחה. ניתן ליהנות מגמישות מקסימלית בכל הקשור לגובה ההפקדות וסוג ההפקדות ותוכלו לבחור במסלול השקעה סולידיים או במסלולי השקעה עם רמות סיכון שונות. ניתן למשוך את הכסף שלכם בכל עת ו/או לבצע שינוי למסלול ההשקעה באופן חופשי ללא דאגה וללא עלות. אם תבחרו למשוך את הכסף אחרי גיל 60 תוכלו ליהנות מפטור מלא על מיסי רווח ההון שלכם.
  • קרן נאמנות – מכשיר השקעה הדומה מעט לקופת גמל להשקעה אולם הוא לא מגביל אתכם בסכום המירבי השנתי להשקעה וחיסכון.
  • קרן השתלמות – ניתן ליהנות מהשקעה בסכומים קטנים, פטור מלא ממס רווח הון ועוד. עד סכומים מסוימים עצמאיים יכולים גם להצהיר על ההשקעות הללו כהוצאה מוכרת לצרכי מס.
  • קרנות סל – מכשיר השקעה נוסף ומוכר. דמי הניהול יחסית נמוכים וניתן להשקיע גם בהוראת קבע חודשית אולם עמלת הקניה של תעודות הסל משמעותית ולרוב תהיה לא כדאית במיוחד.

לסיכום; השקעות בשוק ההון וחיסכון כלכלי יכולים לסייע לכם לשמור כסף ליום סגריר שבו תצטרכו את הכסף ולא יהיה לכם מאיפה להביא – אז תוכלו למשוך את הכסף מהחיסכון שלכם ולהשתמש בו כרצונכם. מומלץ להעמיק מעט בנושא של מכשירי ההשקעה לפני שאתם מתחילים.