השקעות נדל"ן בחו"ל

הולכים על השקעות נדל"ן בחו"ל

שוק הנדל"ן הוא שוק רווי בהזדמנויות אולם אלה שאינם מקובעים בהכרח על השקעה בארץ יוכלו להכיר עולם בלתי נגמר של הזדמנויות השקעות נדל"ן בחו"ל. יזמים ישראלים רבים משקיעים ביעדים שונים באירופה והרבה משקיעים גם בארה"ב. בין היעדים הפופולריים ביותר: רומניה, גרמניה, פולין, קפריסין, יוון וכפי שאמרנו – מדינות שונות בארה"ב שכן בארה"ב שוק הנדל"ן אינו נגמר. כמובן שבשונה מהשוק בארץ שאתם עשויים להכיר יותר טוב, העולם הוא מקום רחב ידיים וסביר להניח שתצטרכו לעבוד מול חברת נדל"ן ישראלית המשקיעה בנכסים בחו"ל, שהיא גם תנהל עבורכם את הנכס ואתם אפילו לא תראו את הנכס מעבר לתמונות או סרטוני ווידיאו אלא אם כן תחליטו לטוס לבקר בו.

מדוע יזמים מעדיפים להשקיע בחו"ל?

  • שוק בלתי נגמר – אם בישראל אתם חושבים שיש מעט הזדמנויות השקעה אז כאשר מוציאים את הראש מהאדמה ומתחילים להסתכל לצדדים מגלים שיש אינספור הזדמנויות השקעה במקומות רבים בחו"ל עם דגש רב על אירופה וארה"ב.
  • הנכס עולה פחות – בזמן שבארץ דירה ממוצעת במרכז הארץ תעלה כ-2 מיליון שקלים (בערך כ-600 אלף דולר) בסכום זה תוכלו לקנות בין 5 ל-10 דירות בחו"ל.
  • התשואה גבוהה יותר – אז נכון שהשכירות על דירה שעולה 60-100 אלף דולר בחו"ל לא תהיה 1000-1500 דולר בחודש בדרך כלל אולם התשואה ביחס להשקעה היא עדיין גבוהה יותר מאשר בארץ ולרוב תהיה פי 2 או 3 מזו בארץ. אנו מדברים על 6-8 אחוז תשואה בשנה בממוצע כאשר בארץ מדובר לרוב על 3-3.5 אחוז תשואה בשנה.
  • חלק משתמשים בדירה גם כבית נופש בחלק מהשנה – אנשים רבים רוכשים דירת נופש במתחמים הקרובים לים כמו למשל באתרי נופש בקפריסין או ביוון, נופשים בדירה שלהם חודש או חודשיים בשנה וביתר השנה משכירים את הדירה בטווח קצר לתיירים ומכניסים כסף המחזיר את ההשקעה שלהם בדירה.
  • חברת ניהול שמנהלת הכול עבורנו – מה שחוסך לנו המון זמן והתעסקות עם ניהול והתעסקות הנכס והדיירים.

השקעות נדל"ן בחו"ל

בחירת סוגי הנכסים להשקעה ואופן ההשקעה:

כמו בכל השקעת נדל"ן גם בחו"ל ניתן להשקיע בסוגי נכסים שונים אולם בכל שוק שכזה יש גם תתי סעיפים רבים שכדאי להכיר. לדוגמה: בארה"ב יש כמה סוגים של דירות להשקעה רק במנהטן למשל וחלק מהדירות לא מומלצות לרכישה והשקעה בדרך כלל וחלק אחר כן מומלץ. לכן כדאי להכיר גם את השוק המקומי, סוגי הנכסים שאתם משקיעים בהם ומה התושבים המקומיים מעדיפים.

ביצוע בדיקות מקיפות ושונות:

לפני ביצוע השקעות נדל"ן בחו"ל חשוב מאוד לבצע בדיקות מקיפות ובדיקות רקע שונות על הנכס, על החברה המשתפת אתכם פעולה וממנה אתם רוכשים את הנכס, על חובות והיטלים על הנכס, על הבנייה והתשתיות בסביבה, על איכות האזרחים בסביבה וסוג הקהילה בה, האם יש ביקוש במקום וכו'.